تبلیغات
مطالب و نظرات بانکی - در صورت مفقودی ملی کارت چکار کنیم ؟ [cb:blog_page]

مطالب و نظرات بانکی

بانک ملی نماد اعتماد , سرعت , دقت , امنیت , خدمات برتر و پیشرو در ارائه خدمات به عموم مردم


پیام سرا

در صورت مفقودی ملی کارت چکار کنیم ؟

درصورت مفقود شدن كارت باید بلافاصله اقدام به مسدود نمودن آن از طریق مراجعه به شعبه( در ساعت اداری ) و یا تماس با تلفنبانك  یا تماس با شماره 02164140 ( در ساعت غیر اداری )  نمایید. 
ضمنا با داشتن شماره کارت و رمز دوم می توان از طریق تلفن بانک 09622 و دارندگان دستگاه توکن(رمزیاب) در سامانه سبا در بخش خدمات کارت اقدام به مسدودی عابر بانک حود نمایند .
توجه : در صورتیكه كارتی اعلام مفقودی شده و مسدود گردد و بعدا مشتری صاحب کارت آن را پیداكند باید برای فعال سازی آن به یكی از شعب بانك ملی ایران مراجعه نماید.

 نحوه گرفتن ملی كارت و رفع عیوب آن

 دارندگان انواع حسابهای بانك ملی حتی حسابهای سپرده كوتاه مدت و یا حساب واریز سود بلندمدت، هنگام افتتاح حساب در صورت تمایل می توانند بجای دفترچه حساب ‏، ملی كارت دریافت نموده و از این طریق از حساب خود برداشت نمایند.

 امكان استفاده از یك ملی كارت برای چندین حساب نیز مقدور بوده و كافی است گیرنده ملی كارت و یا دارنده آن در شعب فرم مربوط به ارتباط بین حسابها با كارت را تكمیل نماید.

 هزینه اخذ ملی كارت 23000 ریال بوده و در شعب مجهز به سیستم صدور آنی كارت بلافاصله پس از تكمیل فرم درخواست ملی كارت ‏، كارت آماده و تحویل می شود.

 در صورتیكه در هنگام مراجعه به دستگاه خودپرداز با پیغام كارت شما غیر فعال شده مواجه گردیدید‏ ، می توانید به یكی از شعب بانك ملی ایران مراجعه نمایید تا كارت شما فعال سازی شود.

 در صورتیكه به دلایلی خودپرداز كارت شما را ضبط نمود برای گرفتن كارت خود باید در ساعت كاری با دردست داشتن مدارك شناسایی ، به شعبه ای كه خودپرداز متعلق به آن است مراجعه نموده و اقدام به گرفتن كارت خود نمایید.


نكات امنیتی كارتهای بانكی


 ملی كارتها و كلیه كارتهای بانكی به میدان مغناطیس حساس بوده و در صورت قرار گرفتن در كنار موبایل و یا تابش مستقیم نور خورشید شارژ آنها خالی می شود .در این صورت مشتری در صورت مراجعه به خودپرداز با پیغام خطا مواجه می شود و باید به شعبه مراجعه نماید.

درج كد CVV2 در ملی كارت‌ها با هدف فراهم‌سازی امكانات لازم برای پذیرش ملی كارت‌های مشتریان در پایانه‌های مجازی و ارتقاء سطح امنیتی برای ارایه خدمات اینترنتی صورت گرفته است. همچنین مشتریان می‌توانند با استفاده از كد CVV2 درج شده در پشت ملی كارت و رمز دوم كارت از امكان پرداخت الكترونیكی بهره‌مند شوند.لذا به هیچ عنوان كد Cvv2 كارت را در اختیار كسی قرار نداده و هنگام پرداخت اینترنتی برای ورود این كد از صفحه كلید مجازی موجود در صفحات پرداخت الكترونیك استفاده نمایید.

 رمز دوم رمزی است كه مشتری با مراجعه به یكی از دستگاههای خودپرداز بانك ملی ایران و انتخاب گزینه تغییر رمز آن را برای كارت خود تعریف نماید . از این رمز در خریدهای اینترنتی و تلفن بانك استفاده می شود لذا حفظ آن مهم بوده و تاكید می گردد به همراه رمز اصلی كارت بصورت دوره ای دارنده كارت اقدام به تغییر آن نماید.

 از دارندگان كارتهای بانكی درخواست می شود پیش از انجام هر گونه تراكنش مالی در محیط اینترنت و روشهای غیر حضوری ، نكات امنیتی مربوط به افزایش ضریب امنیتی خدمات اینترنتی را مطالعه نمایند.



درگاه خدمات بانک ملی ایران

نقل از وب سایت بانک ملی ایران





موضوع: آموزشها و نکات و هشدارهای بانکی،
برچسب ها: ملی کارت، مفقودی، نكات امنیتی، كارتهای بانكی، مسدود نمودن، رفع عیوب،
این صفحه را به اشتراک بگذارید

[ پنجشنبه 1 اسفند 1392 ] [ 10:39 ب.ظ ] [ davood vahdati ]

[ نظرات() ]

[