تبلیغات
مطالب و نظرات بانکی - هشدار های بسیار مهم جهت امنیت امور مالی و حقوقی و حساب مشتریان [cb:blog_page]

مطالب و نظرات بانکی

بانک ملی نماد اعتماد , سرعت , دقت , امنیت , خدمات برتر و پیشرو در ارائه خدمات به عموم مردم


پیام سرا

هشدار های بسیار مهم جهت امنیت امور مالی و حقوقی و حساب مشتریان

1-مشتریان گرامی از ارائه هرگونه اطلاعات حساب و  کارت چه بصورت تلفنی و چه پیامکی و چه اینترنتی و چه حضوری به اشخاص ناشناس و سایتها و افراد غیر معتبر اکیدا خودداری نمایید .

2- در نگهداری رمزها دقت لازم را مبذول دارید و در فروشگاهها رمز کارت را خودتان وارد نموده و هر ماه حتی الامکان نسبت به تغییر رمز اول و دوم خود اقدام نمائید .

3-یکی از روشهای تحصیل لاشه اصیل چک توسط جاعلین ، خرید آن پشت پیشخوان یا سالن مشتریان می باشد، به نحوی که جاعلین چکهای با مبالغ پائین متعلق به مشتریان معتبر بانک نظیر اشخاص حقوقی دولتی را با سوء استفاده از ازدحام شعب و چرب زبانی از ذینفعان اصلی آنها خریداری کرده و پس از تغییر مبلغ آن در شعبه دیگری اقدام به وصول وجه آن می نمایند. ( جعل وکلاهبرداری از طریق تغییر مبلغ چک با دستیابی به چک افراد )

لذا از خرید و فروش چکهای موسسات و سازمانها و اشخاص با افراد ناشناس , بخصوص در محیط بانک اجتناب نمائید .


از شرکتها و موسسات و سازمانها و حسابداران آنها نیز  درخواست میگردد تا پس از تحریر یا چاپ چک ها روی مبلغ را با چسب نواری محکم بزنند تا امکان جعل آن پائین بیاید .


4- در محیط بانک چنانچه با افراد مشکوک و سرگردان که در پی ارتباط با مشتریان و اخذ اطلاعات و پائیدن محیط شعبه می باشند  , مواجه شدید سریعا مسئولین شعبه را مطلع فرمائید . بخصوص افرادی که  دارای کلاه هایی با لبه بلند و پائین کشیده شده برسر وعینک آفتابی ، ماسک بهداشتی و یا کلاه ایمنی  موتورسواری و لباسهائی که امکان فرار سریع با موتور سیکلت (یا ماشین) را برایشان فراهم می آورد .

5- به محض تغییر اطلاعات پستی و تلفنی خود بانک (شعبه) را جهت تغییر و ثبت اطلاعات صحیح خود بصورت حضوری مطلع فرمائید.

6-متصدیان بانک مجاز به انجام عملیات بانکی طی درخواست تلفنی نمی باشند . پس از درخواست تلفنی اجتناب نمائید .

7- هنگام مراجعه به شعب جهت سهولت کار خود و متصدیان حتما اصل کارت ملی و شناسنامه خود را همراه داشته باشید .

-------------------------------------------------------------

معمول ترین روشهای استفاده شده توسط کلاه برداران و جاعلین

-کلاهبرداری بصورت برقراری تماس تلفنی یا ارسال پیامک به مشتریان با مضامین مختلف از جمله برنده شدن در قرعه کشی، تبلیغات اجناس و غیره ...


-سوء استفاده از ناآگاهی مشتریان از سیستم دریافت، پرداخت و انتقال وجه از طریق اینترنت، دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش (به ویژه از منوی انگلیسی دستگاه خودپرداز)


-جعل و صدور انواع گواهی‌های کسر از حقوق، جواز کسب، رضایت‌نامه محضری و مدارک هویتی بمنظور افتتاح حساب، دریافت تسهیلات، رفع سوء اثرچک و استفاده از سایر خدمات بانکی


پس در نگهداری فیش حقوق و صورتحسابها و سایر اسناد و مدارک خود و سپس از بین بردن آنها پس از استفاده دقت بعمل آورید .


- سوء استفاده از عناوین دولتی و سازمان‌های وابسته بمنظور اغفال و معرفی خود بعنوان افراد سرشناس و مدیران ارگانهای مختلف و درخواست انتقال وجه بصورت تلفنی


-تعویض چک پول‌ها با اسکناس‌های تقلبی

-------------------------------------------------------------

اخیراً افرادی سودجو جهت خرید كالا و خدمات به صورت تلفنی اقدام می كنند و اعلام می شود به بهانه مشغله كاری قادر به حضور در محل فروشندگان برای پرداخت هزینه كالا و خدمات دریافتی نیستند لذا از فروشندگان درخواست می كنند كه به نزدیك ترین خودپرداز مراجعه نموده و عملیات مورد نظر ایشان را انجام دهند، در نهایت به علت عدم آشنایی افراد به عملیات انتقال وجه كارت به كارت، منجر به انتقال وجه مورد نظر از حساب فروشندگان به حساب مورد نظر خودشان می شوند و زمینه ایجاد مشكلات را برای هموطنان فراهم می كنند.

-------------------------------------------------------------

به اطلاع می رساند اخیرا مشاهده گردیده افرادی سودجو طی تماس تلفنی اعلام می نمایند که از طرف شرکت تعاونی مصرف جوایزی در قرعه کشی برنده شده اند که پس از واریز مبلغی از طرف همکاران مراحل کار پیگیری و جوایز تحویل خواهد شد که این مورد در هیچ یک از شعب شرکت تعاونی صحت ندارد.





موضوع: متفرقه، آموزشها و نکات و هشدارهای بانکی، اخبار بانک،
برچسب ها: بانک ملی ایران، هشدارها، جعل، سوءاستفاده، نکات، امنیت،
این صفحه را به اشتراک بگذارید

[ چهارشنبه 29 بهمن 1393 ] [ 08:57 ب.ظ ] [ davood vahdati ]

[ نظرات() ]

[